Under det her forløb har det virkelig slået mig, hvor vigtigt det er at have sit storyboard i orden, inden man går i gang. Jeg synes vi havde meget godt styr på det, men jeg blev stadig meget overrasket over hvor detaljeret man i virkeligheden bliver nødt til at gøre den.

Den er også rigtig god at holde sig til, fordi at det (kunne jeg forstille mig) for det meste er de gode ideer der kommer, mens man er vågen og "optimistisk" omkring hele filmprojektet, i modsætning til når moviemaker måske begynder at driller, og man gerne vil være færdig med filmen. Så kan man have tendens til at glemme alle de gode pointer, som man før synes var de bedste ideer.
Her tænker jeg ikke kun på optagelserne, men også lyden, billedet og generelt præsentationen at det færdige produkt.
Jeg synes personligt at det var en frihed at have storyboardet som en guide, og derfor er jeg rigtig glad for at vi brugte den tid det nu tog på at gøre det ordenligt, i stedet for halvt.
Når man selv skal ud i skolen, og undervise i mediefag tror jeg, at jeg i høj grad vil lægge fokus på storyboardet, og sætte børnene grundigt ind i hvordan og hvorfor man skal lave et godt storyboard. Dette er også en god øvelse i det barnet lære at sætte sig ned og tage sig tid til at forberede noget, fordi det vil gavne dem senere hen. Så kan det godt være at det virker sjovest og mest fristende bare at komme i gang med filmen, men i sidste ende vil det gå ud over dig selv og dit arbejde. På en rigtig negativ måde!
Til sidst vil jeg bare sige tak til min søde gruppe. Det er sjældent jeg har grint så meget over et skoleprojekt :)
Nanna
Ingen kommentarer:
Send en kommentar